Sinu kaaslane tervenemise teel







See foto minust on tehtud lasteaias. Pandi seina äärde ja pildistati. On näha, et see protseduur minus erilist usaldust ei tekitanud – õlad on pinges, pea õlgade vahel.

Hiljem, kooli ajal, minu halb kehahoiak süvenes - selg tõmbus kühmu. Pluusid ja kleidid kiskusid seljas viltu, sest üks õlg oli kõrgemal kui teine. Teismelise-eas hakkas selg väsima ja valutama: raske oli istuda, täiskiilutud ühistranspordis seismisest rääkimata. Diagnoositi skolioos e selgroo 3-mõõtmeline kõverdumine. 

Leevendust seljavalule sain siis, kui sattusin pärast keskkooli lõpetamist joogatundi, mida nõukogude ajal ametlikult tervisevõimlemiseks nimetati. 2004. aastal hakkasin regulaarselt kriya hatha jooga  tundides käima ja ka kodus igapäevaselt kriya joogat praktiseerima ning seljavalu jäi üsna varsti unustusse, hakkasin paremini hingama ja selg hakkas sirguma. Nüüd ei kisu ka riided enam seljas keerdu. 

Joogatunde juhendan alates 2010. aastast, mil lõpetasin kriya hatha jooga juhendajate koolituse. Ajendatuna soovist süüvida rohkem inimkeha ja inimolemuse saladustesse olen õppinud refleksoloogiat e tsooniteraapiat ning joogateraapiat. Olen saanud pühendused Babaji kriya jooga I-III astme tehnikatesse ja läbinud Teadliku Muutuse Kunsti kursused I – IV. Märkan ja taipan üha enam, kuidas keha tervist mõjutavad ja kehahoiakus väljenduvad ka meie arusaamad ja hoiakud ning emotsioonid.

 Jagan teiega seda, mida olen enda kohta teada saanud, õppinud ja õpitut praktiseerides taibanud. Kõike seda, mis on mind aidanud jalad kindlamalt maha, selja sirgemaks, vaimu vabamaks ja keha tervemaks - rohkem iseendaks - saada.

Marve Allik


Lisa kommentaar

Email again: