Tervenemine on teekond. Esimesed sammud

Inimkeha loomulik seisund on tervis. Keha on suurepärane ja isereguleeruv süsteem, mis püüdleb alati tervise ja tasakaalu poole. Meditsiinis nimetataks keha füsioloogilist tasakaalu homöostaasiks - organismi sisekeskkonna oluliste näitajate püsimine teatud normi piires. See tagab elu säilimise parimal võimalikul viisil. 

Inimhinge loomulik seisund on rahu ja rõõm. Kahjuks on see tihti varjutatud muretsemise, kiirustamise, ärevuse, kriitika ja teiste negatiivsete harjumuslike emotsioonide või mõtete poolt. 

Enda tervist, rahu ja rõõmu rikume tavaliselt meie ise oma elustiili, tegevuste või tegevusetusega, mõtete, emotsioonide, valikute või valikute tegemata jätmisega (ka vajaliku valiku tegemata jätmine on valik jätkata endistviisi), mis viivad loomulikust tasakaalust välja. Tänapäeva elustiili juures on tihti paigast ära töö ja puhkuse, pingutuse ja lõdvestuse, energia kasutamise ja ressursside taastamise vahekord. Kuidas kujuneb inimkeha tervis, saab lugeda ka blogipostitusest Oleme oma keha ja tervise loojad

Mõnda aega suudab organism tasakaalu taastada ja kompenseerida ning kõike heaks teha, kuid mitte lõputult. Siis tekib see, mida loetakse terviseprobleemiks või haiguseks, väsimus, energia puudus. Arvame, et oleme rikki läinud ja vajame parandamist.

Keha reageerib tasakaalutusele alati õigesti ja ta teab mida teha selleks, et ellu jääda ja edasi kesta. Tihti on see, mida peame tülikaks haigusseisundiks lihtsalt keha normaalne reaktsioon tervenemiseks. Kui organismi on näiteks kogunenud liiga palju jääk- või mürkaineid, võib keha püüda neist vabaneda kas kõhulahtisuse, oksendamise, nohu või köha kaudu.

Kui me ei mõista, et haigus või terviseprobleem on märk sellest, et peame oma elus midagi muutma, et taastada ja säilitada tasakaal, saame medikamentidega sümptomid ajutiselt kiiresti „ära parandada“, kuid mõne aja pärast annab keha taas märku, et tasakaalutus püsib – kordub vana probleem või ilmneb uus.

Sa tegelikult sügaval sisimas tead, mida vajad, et olla terve ja rõõmus. Võib-olla sa ei ole seda enda käest lihtsalt küsinud? Tihti me surume oma vajadused alla, kuna arvame, et meil ei ole valikut või kuna ei väärtusta iseennast piisavalt. Esimesena võikski endale küsimuse esitada.

 

1)   Esimene samm: küsi endalt: „mida ma tegelikult vajan ?“. Ole endaga aus. Võib olla vajad jõusaalis pingutamise asemel hoopis venitust ja lõõgastust, tantsimist või looduses jalutamist? Terviseäpi kilomeetrite ja sammude kogumise asemel rahulikku keskendumist ja lõdvestumist, keha ja hinge paremat tunnetamist? Diivanil lohutust pakkuvate maiustuste krõbistamise asemel kallistust ja turvatunnet või sügavat ja rahustavat hingamist?

Kui vastus on stiilis:

 „ma vajan puhkust/ aega enda jaoks/ värset õhku/ liikumist/ lõõgastust /meelepärast tööd“ jne, aga ma ei saa, pean...laste/ pere eest hoolitsema/ raha teenima, mul ei ole aega/raha/energiat“ vms

väljendab vastuse esimene pool vajadust, teine aga on vabandus või õigustus, miks ei saa oma vajadust täita. Pane tähele, et see on lihtsalt õigustus, teatud viis asjadele läheneda, mitte tõde. Kui sinu heaolu ja tervis on sinu proiriteet (ja kelle siis veel, kui mitte sinu?), saad õigustuse-vabanduse rezhiimist välja, kui otsustad muuta oma vaatenurka ja suhtumist.

 

2)     Teine samm – mõtteviisi muutmine.

Vabandused ja õigustused saab enda jaoks ümber sõnastada ja leida positiivne e win-win lähenemine. Mõned näited:

Vabandus/ õigustus

 

Uus mõtteviis

„Mul on lapsed/ pere, pean nende, mitte enda eest hoolitsema“

 

„Minu proiriteet on enda eest hoolitseda, et näidata ka lastele ja teistele pereliikmetele, kuidas elada tervelt ja tasakaalustatult“

„Mul ei ole aega“

„Et olla laste/sõprade/lähedaste/ühiskonna/mailma jaoks olemas, terve ja rõõmus, leian/planeerin aega, et enda eest hoolitseda. Ütlen „ei“ tegevustele ja inimestele mis/kes ei tule mu tervisele ja heaolule kasuks.“

 

„Mul ei ole raha

„Minu tervis ja heaolu on minu prioriteet, selle jaoks raha leidmine on samuti minu prioriteet. Võin ära jätta kulutused, mis ei ole mu tervisele head (nt alkohol, maiustused vms)

 

3)     Kolmas samm – planeerimine ja tegutsemine

Mõtteviisi muutmisest muidugi ei piisa, kui sellele ei järgne tegutsemine. „Tegutsemine on töörõivastes veendumus“ on kirjutanud Derek Rydall oma raamatus „Ärkamine. Seitse sammu eneseleidmise teel“.

Ka väikesed sammud oma tervise ja heaolu poole on olulised sammud, sest esimesest sammust algab terve teekond. Jah, tervenemine ja tasakaalustumine on tavaliselt teekond, mitte ühekordne quick-fix e kiire lahendusega protsess. Väikeste kahjustuste parandamisega saab keha ise tavaliselt hakkama meile märkamatult.


Nagu eelpool juttu, annab keha märku siis, kui tasakaalustumine sinu tavalise igapäevase elustiili ja harjumuste jätkamisel käib talle üle jõu. Keha erinevates piirkondades (jalalabad, sääred, kõrvad, käed, pea) on ka punktid või tsoonid, mida mõjutades, saab keha paranemist ja tasakaalustumist toetada tsooniteraapia e refleksoloogiaga. Nende punktide vajutamine ja masseerimine annab impulsi, mis eemaldab energiablokeeringud, pinged ja takistused keha loomuliku tasakaalustumise ja paranemise teelt, leevendab valu, vähendab stressi, paneb energia liikuma. Täpsemalt saad lugeda https://www.ravum.ee/refleksoloogia

Kui soovid ennast ja oma keha toetada tervenemisel, haigustest taastumisel, vähendada stressi ja pingeid, oled oodatud Tallinnas aadressil Pirni 5. Lisaks kiiremale tervenemisele annab keha tsoonide ja punktide kaudu ka infot, kus on tasakaal kõige rohkem rikutud. Saame arutada, mida tasakaalustumiseks ette võtta.


Eelmine
Kuidas paremini sügisega kohaneda

Lisa kommentaar

Email again: