Sissevaade selga ja lülisambasse

Heidame pilgu enda sisse, meie kõige olulisemale tugistruktuurile – selgroole.


Teatavasti koosneb selgroog lülidest. Selgroolülide vahel on geeljast materjalist kettad, mis võimaldavad selgool painduda ja pehmendavad liikumist.

Selgrooliülide  avaustest moodustunud lülisamba kanalis asub seljaaju, mis osana kesknärvisüsteemist ühendab aju kogu kehaga. See on võimalik tänu sellele, et seljaajust väljuvad närvid erinevatesse kehaosadess ja organitesse – 1 paar närve iga kahe selgroolüli vahelt. 

Kui lihaspingete, traumade, halva kehahoiaku või muude põhjuste tõttu selgroolülid nihkuvad või selgroolülide vahelised kettad deformeeruvad, võib see seljaajust väljuvaid närve mõjutada ja põhjustada erinevaid probleeme mitte ainult seljas, vaid erinevates kehaosades või organites.

Seepärast võivad kaela pinged olla peavalude, tasakaaluhäirete, hingamisteede ja aistmiselundite probleemide ning käte ärasuremise ja valude põhjuseks. Üla- ja keskselja pinged võivad mõjutada kopse, südant, vereringet, vererõhku, ainevahetust.  Alaselja pinged võivad põhjustada probleeme puusade, soolestiku ja suguelunditega, samuti jalgade krampe, valu ja muid häireid.

Et hoida selg ja kogu keha terve, tuleb selga regulaarselt sirutada ja tugevdada, et vältida selgroolülide kokkuvajumist ning selgroolülide vaheliste ketaste ja närvide kahjustumist. Turvaline on selga venitada teadlikult koos hingamisega vabastades nii järk-järgult pinged, mis tekitavad jäikust ning takistavad seljas energia vaba liikumist. Seda saab teha näiteks joogatundides. Samuti on oluline tervislik toitumine ja piisava hulga vee joomine, et selgroolülid ja nende vahelised kettad säilitaksid oma struktuuri.

Kui selg pidevalt valutab, on diagnoositud  lülidevahelise ketta väljasopistumine või on juhtunud trauma, peaks pöörduma terapeudi poole või mõne teise spetsialisti poole. Interneti avarustest leitud või sõprade-tuttavate soovitatud harjutused võivad sellisel puhul tuua kasu asemel kahju. Trauma ja akuutse seisundi või valu puhul on vaja selga pigem lõdvestada või teha muid toetavaid ja antud seisundile sobivaid harjutusi, mille sobivuse saab välja selgitada igal konkreetsel juhul eraldi. 

Selja pingeid, põletikku ja valu saab leevendada ka refleksoloogia e tsooniteraapia abil. See teraapia käivitab organismi enda tervendavad jõud, et taastada selja ja kogu organismi tasakaal e tervis.


Eelmine
Sinu kaaslane tervenemise teel

Lisa kommentaar

Email again: